Ułatwienia dostępu


Deklaracja dostępności

Narodowy Fundusz Zdrowia zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej projektu Wsparcie podstawowej opieki zdrowotnej „POZ”

Data publikacji strony internetowej: 2025-01-22.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-01-22.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. 

Oświadczenie sporządzono dnia: 2025-01-22.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Standardy dostępności:

  • Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
  • Strona  wykorzystuje „nawigację okruszkową” (breadcrumbs) , dzięki której można łatwo powrócić do strony wyższego rzędu.
  • Elementy interaktywne (takie jak odnośniki czy przyciski) mają wyraźne obramowanie (fokus).
  • Używamy czytelnie opisanych formularzy.
  • Dbamy o odpowiedni rozmiar tekstu na stronie internetowej za pomocą dedykowanej wtyczki DJ-Accessibility Light. Osoby słabiej widzące mogą łatwo dostosować wygląd strony do swoich potrzeb klikając w ikonę znajdująca się w dolnym prawym rogu.
  • Stosujemy zasady prostego języka.
  • Infografiki i inne obrazy uzupełniamy tekstem alternatywnym.
  • Obrazy o funkcji tylko pomocniczej, które nie niosą dodatkowej informacji, mają pusty znacznik „alt”.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej, prosimy o kontakt.

Osoba kontaktowa:

Artur Basiuk,
e-mail artur.basiuk@nfz.gov.pl
tel.: 22 572 60 10 (od 8:00 do 16:00 w dni robocze)

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Masz prawo do:

  • wystąpienia o zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu
  • żądania udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Co powinno zawierać żądanie:

  • dane osoby zgłaszającej żądanie
  • wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi
  • dogodny sposób przedstawienia informacji.

NFZ powinien zrealizować żądanie do 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli nie jest to możliwe, poinformujemy Cię o możliwym terminie realizacji. Termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, zaproponujemy alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy otrzymasz odmowę realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, możesz złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich

Dostępność architektoniczna

Centrala NFZ

Oddział Dolnośląski

Oddział Kujawsko-Pomorski

Oddział Lubelski

Oddział Lubuski

Oddział Łódzki

Oddział Małopolski

Oddział Mazowiecki

Oddział Opolski

Oddział Podkarpacki

Oddział Podlaski

Oddział Pomorski

Oddział Śląski

Oddział Świętokrzyski

Oddział Warmińsko-Mazurski

Oddział Wielkopolski Oddział Zachodniopomorski



Kontakt


Narodowy Fundusz Zdrowia – Centrala
ul. Rakowiecka 26/30
02-528 Warszawa



adres skrytki:
NFZ-Centrala/GrantyPOZ