Kiedy zostaną zawarte umowy?
Podstawowy termin na zawarcie umów to 30 dni roboczych od dnia publikacji listy (z ewentualną możliwością wydłużenia o kolejne 14 dni kalendarzowych).
Czy Grantodawca zapewni szkolenia z wypełniania dokumentów.
Narodowy Fundusz Zdrowia przekaże informacje co do sposobu i zakresu wypełniania dokumentów do umowy o powierzenie grantu na niniejszej stronie oraz stronie internetowej www.nfz.gov.pl
Co w sytuacji kiedy umowa nie zostanie podpisana w terminie przez Grantodawcę.
W takiej sytuacji podmiot będzie mógł wystartować w kolejnym naborze wniosków o powierzenie grantu.
Czy wszyscy muszą wypełnić i złożyć weksel.
Złożenie weksla jest niezbędne do realizacji umowy. Zatem każdy grantobiorca po podpisaniu umowy zobowiązany jest do złożenia wymaganego zabezpieczenia w terminie 7 dni.
Czy można negocjować treść umowy o powierzenie grantu.
Wzór umowy nie podlega negocjacji.
Zostałem negatywnie oceniony, nie zgadzam się z oceną. Jak wygląda procedura odwoławcza?
Odwołanie można złożyć w terminie 3 dni roboczych od dnia publikacji listy.
Gdzie mogę poszukać dodatkowych informacji?
Wszystkie informacje są zawarte na niniejszej stronie informacyjnej projektu. W zakładce dokumentacja znajdują się niezbędne dokumenty.
Podczas wysyłania dokumentów na ePUAP zauważony został problem techniczny, co w tej sytuacji należy zrobić?
Wsparcie użytkowników skrzynki ePUAP jest pod adresem:
https://epuap.gov.pl/wps/wcm/connect/epuap2/PL/Strefa+Klienta_Pomoc/Kontakt/
Narodowy Fundusz Zdrowia nie obsługuje tej skrzynki.
Kto opracowuje załączniki do umowy?
Grantobiorca.
Maksymalna kwota wsparcia to 200 tys. euro – jaki kurs należy przyjąć?
Wartość przelicza się według miesięcznego obrachunkowego kursu wymiany waluty stosowanego przez KE, aktualnego na dzień ogłoszenia naboru przez beneficjenta – dla sierpnia 2024 r. ta wartość wynosi 4.2838 (https://commission.europa.eu/funding-tenders/procedures-guidelines-tenders/information-contractors-and-beneficiaries/exchange-rate-inforeuro_pl)
Maksymalna kwota wsparcia, jaką można uzyskać w ramach projektu to 200 tys. euro.
Na podstawie art. 41 ust. 6 ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 (Dz. U. poz. 1079), zgodnie z którym wartość grantu przekazanego grantobiorcy nie może przekroczyć równowartości w złotych 200 000 EUR, uprzejmie informujemy, że ww. limit dotyczy maksymalnej wysokości grantu, jaką jeden grantobiorca może otrzymać w ramach tego samego projektu grantowego.
Innymi słowy w ramach projektu grantowego jeden podmiot może otrzymać granty do wysokości łącznej 200 000 EUR.
Jeżeli zatem podmiot POZ będący gratobiorcą złożył wniosek o powierzenie grantu na kilka miejsc udzielania świadczeń i na każde z tych miejsc może otrzymać dofinansowania, limit 200 000 EUR odnosi się do sumy dofinansowania na wszystkie miejsca udzielania świadczeń.
Kiedy konieczne jest zawarcie aneksu do Umowy?
Zgodnie z § 12 ust. 2 zawieranej umowy o powierzenie grantu w ramach Projektu grantowego nr FENX.06.01-IP.03-0001/23 pn. „Wsparcie podstawowej opieki zdrowotnej (POZ)”, zawarcia aneksu do tej umowy wymagają zmiany w zakresie:
1) końcowej daty realizacji zadań;
2) wysokości kwoty przyznanego Grantu;
3) rzeczowym i wartości zadań wskazanych we Wniosku o powierzenie grantu i HRP (z zastrzeżeniem informacji poniżej);
4) zmiany podmiotowa po stronie Grantobiorcy;
5) essentialia negotii Umowy.
Zmiana w zakresie rzeczowym zadania (zgodnie z Harmonogramem realizacji przedsięwzięcia, stanowiącym załącznik do Procedury, zadanie to: „Sprzęt i wyposażenie medyczne”, „Sprzęt serwerowo-sieciowy, sprzęt komputerowy, oprogramowanie teleinformatyczne”, „Roboty budowlane”) jest rozumiana jak o np. rezygnacja przez Grantobiorcę z zakupu jakiegoś sprzętu lub przeprowadzenia którejś z robót budowlanych lub dodanie zupełnie nowego sprzętu/roboty–tego typu zmiany wymagają zawarcia aneksu. Podobnie, jeśli chodzi o wartość zadań – jeśli one ulegają zmianie (zwiększeniu lub zmniejszeniu) to również zmiany takie wymagają aneksu. Natomiast jeśli w obrębie danego zadania (zgodnie z Harmonogramem realizacji przedsięwzięcia, stanowiącym załącznik do Procedury, zadanie to: „Sprzęt i wyposażenie medyczne”, „Sprzęt serwerowo-sieciowy, sprzęt komputerowy, oprogramowanie teleinformatyczne”, „Roboty budowlane”) następują zmiany np. ilości sprzętu (z wykluczeniem jej zmniejszenia do 0) czy wartości poszczególnych sprzętów, ale bez wpływu na wartość zadania, to takie zmiany nie wymagają usankcjonowania w postaci aneksu do umowy. Niemniej ww. zmiany należy zawrzeć w ewentualnym aneksie do umowy –o ile oczywiście zajdzie konieczność jego zawarcia w toku realizacji projektu. Pozwoli to zachować spójność i kompletność informacji dot. projektu.
Jak należy definiować pozycję Zestawienia zakresu rzeczowego o nazwie „Zestaw komputerowy/All in One”?
Jako wydatki kwalifikowane należy uznać:
Dla komputera stacjonarnego
- jednostka główna wraz systemem operacyjnym w modelu OEM oraz z wyposażeniem wewnętrznym (w tym, podzespoły komputera niezbędne do poprawnego funkcjonowania)
- monitor 1 szt.
- myszka 1szt.
- klawiatura 1szt.
Dla komputera All In One
- jednostka główna wraz z systemem operacyjnym w modelu OEM oraz z wyposażeniem wewnętrznym (w tym, podzespoły komputera niezbędne do poprawnego funkcjonowania)
- myszka 1szt.
- klawiatura 1szt.
Dla komputera przenośnego notebook
- laptop wraz z systemem operacyjnym w modelu OEM oraz z wyposażeniem wewnętrznym (w tym, podzespoły komputera niezbędne do poprawnego funkcjonowania)
- stacja dokująca 1szt.
- napęd CD/DVD
Czy mogę kupić rozszerzenie licencji KS-SOMED o kolejne stanowiska do obsługi pacjentów w ramach opieki koordynowanej? a potem wykupić aktualizacje całego oprogramowania na okres trwałości projektu? tj do 2030 roku? Czy taki wydatek stanowi wydatek kwalifikowalny?
Wydatek kwalifikowalny stanowi wyłącznie zakup oprogramowania, a nie jego aktualizacja.
Czy zakup oprogramowania do odczytywania Holterów przez lekarzy działających w ramach Opieki koordynowanej jest zakupem oprogramowania dziedzinowego wg wytycznych projektu?
Tak, oprogramowania do odczytywania Holterów może stanowić oprogramowanie dziedzinowe.
Czy istnieje możliwości zmniejszenia wymagań dotyczącego klasy poślizgowej powierzchni poziomej opisanych w Standardzie Dostępności POZ?
Klasa poślizgowa powierzchni poziomej R11, jaka została zawarta we wskazanych Standardach Dostępności POZ, stanowi parametr, jaki jest pożądany i rekomendowany przez ekspertów w zakresie dostępności architektonicznej. Niemniej jednak Grantodawca dopuszcza możliwość zastosowania posadzki o klasie poślizgowej R10. Klasa poślizgowa R10 również posiada wysokie właściwości antypoślizgowe.
Czy dokumenty z rozeznań rynku powinny być opatrzone logami UE?
Tak powinny. Ten wymóg nie dotyczy działań w projekcie w okresie poprzedzającym moment podpisania umowy o dofinansowanie, tu Grantobiorca nie ma obowiązku uzupełnienia odpowiednimi znakami i informacjami dotychczas powstałej dokumentacji dotyczącej przedsięwzięcia.
Co należy zrobić w przypadku gdy koszt sprzętu jest wyższy jak zakładany, czy część nierefundowana powinna zostać zapłacona z konta nie projektowego. Czy częściowa płatność też powinna zostać zrealizowana podzieloną płatnością? Dotyczy to sytuacji, w której otrzymaliśmy od Państwa zaliczkę na zakupy.
Wszystkie wydatki niekwalifikowalne powinny być płacone z rachunku własnego Grantobiorcy. Jeśli wartość sprzętu jest wyższa niż zakres dofinansowania z projektu to płatności dokonuje się z dwóch kont tj. część dofinansowania z rachunku projektu i część nierefundowana z własnego rachunku. Płatności należy dokonywać zgodnie z przepisami prawa tj. Art. 108a ustawy o VAT ( Dz.U.2024.361 t.j.) więcej na ten temat: https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/00227 . Jeśli wartość i przedmiot faktury zgodnie z przepisami powinny być zrealizowane przez płatność podzieloną to należy z każdego rachunku proporcjonalnie takiej płatności częściowej dokonać.
Zgodnie z ustawą nie można wykonać podzielonej płatności do faktury pro forma. Co w przypadku, gdy mamy niewystarczające środki na koncie projektowym, a należy zapłacić za fakturę pro formę?
Nie można zastosować mechanizmu podzielonej płatności w przypadku otrzymania przed dostawą towarów czy świadczeniem usług dokumentu zwanego potocznie fakturą „pro forma”. Dokument ten nie jest fakturą w rozumieniu przepisów ustawy o VAT, źródłó: https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/00227.
W przypadku braku środków zaliczki należy różnicę dopłacić z własnego rachunku.
Czy na sprzęcie typu stetoskop jest konieczne oznaczenie?
W przypadku zakupu sprzętu codziennego użytku, np. stetoskopu, na którym ze względu na jego charakter nie jest możliwe trwałe i czytelne umieszczenie naklejki, dopuszcza się odstąpienie od jej naklejania.